top of page

כל מה שהורים צריכים לדעת על פורטנייט



מה זה פורנייט?

פורטנייט הוא משחק וידאו ל - Playstation 4, Xbox One, Windows, Mac וסמארטפונים אשר משלב בין מרכיבים של משחקי ארגז חול לאקשן וירי. ניתן לשחק את המשחק בשתי גרסאות: גרסת סולו הנקראת Save the World והגרסה הפופולרית בקרב השחקנים שנקראת Battle Royale.

מה זה Battle Royale?

רוב הילדים משחקים בגרסה הזאת. גרסה חינמית בה 100 משתתפים משחקים בו זמנית. השחקנים נוחתים במשחק ומתחרים ביניהם מי יישאר אחרון לאחר שהרג את שאר השחקנים. במהלך המשחק, הם אוספים כלי נשק, בונים מבנים ומנסים להישמר מהסופה אשר פוגעת בכל השחקנים אשר מחוץ ל - safe zone. בניגוד לגרסת היחיד, אין זומבים שצריך להרוג. אולם שחקנים יכולים לרכוש אביזרים שיגרמו להם להיראות כמו זומבים מפחידים.

עם מי משחקים?

ישם שלושה מצבים למשחק:

SOLO - השחקן נוחת למשחק לבד.

DOU - נופלים למשחק עם בן זוג.

SQUAD - משחקים בצוות של ארבעה.

ניתן לבחור חברים לשחק איתם או למצוא שותפים רנדומליים.

למה המשחק הזה כל כך מושך ילדים?

המשחק משלב את ז'אנר היריות, בנייה וריבוי שחקנים שילדים אוהבים. יש לו דמויות קריקטוריות יותר מאשר במשחקים שבהם הדמויות מדממות, כך שהוא מתאים גם לשחקנים צעירים יותר. ילדים יכולים לשחק עם חברים שלהם ולכן יש לו פן חברתי. סלבס ויוטיוברים גם כן "התמכרו" למשחק ומעלים סרטונים שלהם משחקים. בנוסף, זה חינם.

האם זה משחק שמתאים לילדים?

כדאי לשים לב לגרסת האונליין המאפשרת גם צ'ט קולי עם שחקנים זרים ומבוגרים ולעיתים חושפת ילדים לשפה בוטה או פוגענית. ולכן מומלצת בקרה והכוונה הורית. מומלץ לגילאי 12 ומעלה. כמו כן, בתפריט ההגדרות, ניתן לבטל את אופציית הצ'ט הקולי.

כמה זה עולה?

את גרסת ה - Battle Royale ניתן להוריד בחינם. המשחק המלא עולה כ - 110 ש"ח.

האם יש עוד דרך להוציא כסף במשחק?

ישנם הזדמנויות רבות לשחקנים להוציא כסף אמיתי על פריטים במשחק. פורטנייט מעודד רכישות כגון שדרוגים ופריטי בונוס. יש גם גרסת פרימיום העולה 10$ ומאפשרת לשחקנים להתמודד ברמות גבוהות יותר ולזכות בתלבושות שונות.

כמה זמן לוקח כל קרב?

כל קרב נמשך כ - 20 דקות אולם שחקנים אשר נהרגים מוקדם משחקים פחות זמן

איך לנהל את זמן המסך עבור ילדים אשר משחקים בפורטנייט?

כאשר כל קרב נמשך 20 דקות, קל ליפול למלכודת של "עוד קרב אחד ודי" . אבל ניתן לנצל את הקרבות הקצרים ולהפוך אותם לנקודות עצירה בזמן המשחק או להגביל למספר קרבות ביום.

המידע במאמר זה מבוסס על Common Sense Media

www.commonsense.org


bottom of page