top of page

מה הורים צריכים לדעת על אפליקציית מוזיקלי


Musical.ly היא אפליקצייה פופולרית בקרב ילדים ביסודי וחטיבה המאפשרת לייצר קליפים של 15


שניות. הילד בוחר קטע מתוך שיר ומקליט את עצמו שר, מסנכרן שפתיים (Lip-syncing) או רוקד. יש ילדים אשר מוותרים על המוזיקה ומבצעים קטעים הומוריסטים של 15 שניות. כאשר הם מסיימים את ההקלטה הם יכולים להוסיף פילטרים ואפקטים ולשתף באינטרנט וברשתות חברתיות אחרות.

כדי להגדיל את מספר המעריצים, יכולים הילדים לשתף את קטעי הוידאו בכל מקום כמו אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, מסנג'ר, ווטסאפ ועוד. המטרה של הרבה משתמשים הקרואים "מיוזר'ס" (musers) היא שמיוזקלי תבחר בוידאו שלהם ותוסיף אותה לפיד שלה. קטעי וידאו אלה זוכים ליותר לייקים ומעריצים.

ברירת המחדל ברישום למוזיקלי היא ציבורי. כלומר, כאשר ילדים מעלים קטע וידאו, כולם יכולים לראות אותו. כמו כן, כל אחד יכול לעקוב אחריהם. בהגדרות, ילדים יכולים לשנות את החשבון ל"פרטי". בחשבון פרטי, רק גולשים שיאושרו ע"י הילד יוכלו לעקוב אחר הסרטונים שהוא מעלה לאפליקציה.

בשלב זה מוזיקלי עדיין לא מאפשרת למחוק חשבון מרגע שנפתח. אם ילדכם מתחת לגיל 13, תוכלו ליצור קשר עימם באמצעות המייל: privacy@musical.ly לצורך מחיקת החשבון.

אז מה עושים?

אישור הורים מגיל 13-18 - אם הילד מתחת לגיל 13, הוא עדיין לא בשל לשימוש באפליקציה.

דונו עם הילד בסוגי הקליפים שהוא מעלה - ילדים רבים נמשכים לשירים קליטים ללא תשומת לב למילים הכוללות קללות ואמירות מיניות. לרוב הם מחכים את תנועות הריקוד של הזמר. העלאת קליפים אלא לרשת עשויה להיות מביכה ולא מתאימה לגיל הילד. אמנם מיוזקלי לא מרשה תוכן בוטה ועירום אך היא לא סורקת את התכנים לפני שהם עולים באפליקציה. ניתן לדווח על קליפים בוטים או כאלה המציגים עירום.

צרו עם הילד חשבון פרטי - גשו לפרופיל המשתמש, הקליקו על האייקון בצד הימני העליון, בחרו ב"הגדרות" והקליקו על "חשבון פרטי". גם עם חשבון פרטי, הפרופיל הוא ציבורי. משתמשים אחרים יכולים לחפש אותו לפי שם, לראות את התמונה וביוגרפיה קצרה, עוקבים ולייקים.

דווחו על הערות בוטות - מוזיקלי מעודדת הערות חיוביות על קליפים של משתמשים באמצעות הפניה "אמור משהו נחמד..". אם בכל זאת הילד קיבל הערה בוטה הוא יכול לחסום את המשתמש באמצעות כניסה לפרופיל שלו ולחיצה על 3 הנקודות בצד הימני העליון. בתפריט שיפתח אפשר לבחור לחסום את המשתמש ולדווח עליו.

לסיום, הורים צריכים להוריד את האפליקציה, לבדוק ולהכיר אותה. ילדים רבים יוצרים קליפים מעניינים ויצירתיים. עם זאת, לפני השימוש של הילד מומלץ לקיים שיחה על האופן בו נכון לעשות שימוש באפליקציה, איך ליצור חשבון פרטי ומה לעשות עם עוקבים מטרידים.


bottom of page