top of page

אפשרות הסקרים בווטסאפ - כלי נשק בידי הילדים

לפני כשלושה שבועות השיקה ווטסאפ תכונה חדשה המאפשרת ביצוע סקרים בקבוצות. יוזם הסקר שואל שאלה ומציע מספר תשובות. שאר חברי הקבוצה מוזמנים לסמן את התשובה המתאימה להם.

כל חברי הקבוצה יכולים לראות את מספר המצביעים לכל אפשרות ואת זהותם.

הכוונה הראשונית כמו תמיד היא טובה. תארו לעצמכם קבוצת חברים אשר רוצה לצאת לבילוי ובמקום שעות של דיונים מרכזים את כל האפשרויות ומצביעים. או קבוצת עובדים שצריכה לבחור בדרך פעולה מסויימת,

או אפילו תלמידים אשר רוצים לבחור בצורה דמוקרטית את המקום בו תתקיים מסיבת הסיום.


אך ברשת, כמו כל דבר שמתחיל עם כוונות טובות, מהר מאוד הוא עלול להפוך לכלי נשק בידיים הלא מתאימות. בשבועות האחרונים מתמודדים בתי הספר וההורים עם גל קשה של אלימות ושיימינג שעושה שימוש בתכונת הסקרים.

בקבוצות הווטסאפ של ילדים מופצים סקרים עם שאלות בסגנון: מי הכי מכוערת? מי צריך להתאבד? את מי אתם שונאים? מי מלך הכיתה? לשאלות מצורפת רשימת שמות מתוכם מתבקשים הילדים לבחור. בהמשך מצולם המסך ועולה לסטורי באינטסגרם.

דמיינו את אותו הילד אשר עכשיו עשרות חברי הקבוצה סימנו אותו כאחד שצריך להתאבד והעלו את זה לעיני כל לאינסטגרם. עוצמת הפגיעה היא קשה מנשוא.


לכן, דברו עם הילדים שלכם. שאלו אותם:

שמעתי על הפיצ'ר החדש הזה של ווטסאפ עם הסקרים, אתם משתמשים בזה בכיתה? איזה סוג סקרים עושים?

קורה גם שמעבירים סקרים משפילים?

מה את חושבת על זה? אם היו מעבירים סקר כזה על אחיך?

בוא נחשוב איך אפשר לא לקחת בזה חלק?

מה אני יכול לעשות כדי שאם משהו כזה יקרה לך או למישהו אחר תוכל לבוא לשתף אותי?


והעבירו להם מסר ברור שאתם אוסרים עליהם להשתתף בסקרים משפילים ומבקשים מהם לשתף אתכם במידה והם נתקלים בסקר שפוגע במישהו אחר על מנת שתוכלו לחשוב ביחד איך עוזרים לו.



bottom of page