top of page

מה הורים צריכים לדעת על Omegle

עודכן: 6 ביוני 2019

בסדנת מיניות לבנים בכיתה ו' שאלתי אותם האם נחשפו לדברים מביכים באינטרנט. הם סיפרו על אפליקציית אומיגלי בה חשפו בפניהם זרים (נשים וגברים) את איברי מינם וגופם. בשבועות האחרונים קיבלתי עוד ועוד פניות מבתי ספר על ילדים אשר חשפו את איבריהם הפרטיים או נחשפו לזרים באמצעות האפליקציה.


אומיגלי לוקחת את אפשרות השיחה האנונימית בין שני אנשים צעד נוסף קדימה עם הסלוגן הקורץ שלה "שוחחו עם זרים!" כאשר כינויי המשתמשים הם "זר" (stranger) ו"אתה" (you). למרות הממשק הפשוט שלה, הגישה החתרנית הופכת אותה לפלטפורמה מועדפת. יש גם גרסאות לסמארטפון על מנת לאפשר לשוחח עם זרים תוך כדי תנועה.


האפשרות לפגוש זר אונליין נותן לצ'ט אנונימי ממד של סיכון וריגוש שמתבגרים רבים מחפשים. היוצר, נער בן 18 בעצמו, מתאר את זה כמקום "ליצור חברויות חדשות". ואכן לעיתים פוגשים שם אנשים נחמדים. אולם זאת גם קרקע פוריה לעברייני מין אשר מנצלים את האנונימיות. ילדים רבים בגילאי יסודי תיארו מפגשי אונליין עם גברים ונשים אשר חשפו בפניהם את איבריהם האינטימיים ואף ניסו לפתות אותם לנהוג באופן דומה. לצד זה, כוכבי רשת מעלים סרטוני ומראים כיצד הם מבצעים מתיחות והתעללויות בזרים אשר עולים מולם אונליין. לא פעם מדובר בילדים אשר השיחה שקיימו בצ'ט מופצת ביוטיוב והופכת לנחלת הכלל וככלי אלים ומסוכן המופנה נגד הילד.


הניסיון להפוך את האתר לבטוח יותר הפך אותו עוד יותר לא מתאים עבור ילדים. כנראה, מתוך רצון להרחיק מבוגרים מהאתר, באנר חדש בעמוד הבית הזהיר: "סוטים מוחרמים!" ומציע קישורים לאתרי סקס למבוגרים.

אתרי צ'ט של זרים נוטים להתנהגות של "שוק בשר". המהירות שבה חדרי הצ'ט נסגרים כאשר אתה מזדהה כגבר מרמז שבנים רבים (או גברים שמתחזים לבנים) מסתובבים באתר ושוחרים לטרף.


בקיצור: לילדים מתחת לגיל 16 לא מומלץ. מעל גיל 16 רצוי לחזור איתם על כללי הבטיחות בצ'ט הכוללים הימנעות מהופעה עם סימנים מזהים (כמו חולצת ביה"ס), מסירת שמות אמיתיים, מספרי טלפון וכתובת לזרים.



bottom of page