top of page

פורטנייט - כל העדכונים וטיפים להורים



סקר חדש מאשר את מה שרוב ההורים כבר יודעים: ילדים משתגעים על פורטנייט. הנה כמה טיפים פרקטיים כיצד לנהל את זה

כמו שהורים של שחקני פורטנייט יודעים, לגרום לילדים להפסיק לשחק יכול להפוך לשדה קרב בפני עצמו. ע"פ הסקר החדש של Common Sense/SurveyMonkey poll, 1 מכל 5 הורים טוען שזה קשה לנתק את הילדים מהמשחק. רבע מההורים אומרים שהם מודאגים מזמן המשחק של הילדים ורבע נוסף של ההורים מביעים דאגה מהחשיפה של הילדים לאלימות במשחק.

הנה כמה ממצאים עיקריים:

פורטנייט  מאוד פופולרי – אבל עדיין לא פופולרי כמו אינסטגרם. 6 מכל 10 מתבגרים שיחקו בפורטנייט.

גם בנות משחקות (אבל לא באותה מידה כמו בנים). 75% מהבנים טוענים ששיחקו ו – 47% מהבנות.

אחד מכל ארבעה ילדים טוען ששיחק פורטנייט בזמן השיעור.

יש קללות. שליש מהילדים דיווחו שנחשפו לשפה לא הולמת או הטרדה בזמן ששוחחו עם שחקנים אחרים.

פורטנייט=חברים (בייחוד לבנים). חצי מהבנים מדווחים שהמשחק בפורטנייט עוזר להם לשמור על קשר עם חברים, 50% אומרים שזה סייע להם ללמוד מהי עבודת צוות, 44% רכשו חברים אונליין, 40% שיפור את מיומנויות התקשורת שלהם, 39% התחברו לאחים שלהם בצורה טובה יותר. הסבירות שבנים ידווחו על יתרונות של פורטנייט גבוהה מזו של הבנות.

אז איך לנהל את זמן המשחק וגם לשמור על היתרונות. בתור התחלה – שבו ולמדו לשחק. ואז, כשתצטרכו לשים גבולות, יהיה לכם קצת יותר מידע פנים.

עוד כמה טיפים:

הגבילו לפי סיבובים או זמן משחק – תלוי בסוג המשחק. ב – Playground mode חברים משחקים ביחד בעולם פתוח ללא המגבלות הרגילות של הקרב. כלומר, אם עד עכשיו הגבלתם את הילדים בסיבובי משחק (משחק עשוי להימשך עד 20 דקות), בגרסה החדשה, הכללים האלה לא מתקיימים, מכיוון שהילדים יכולים "לחזור לחיים" מספר לא מוגבל של פעמים. כלומר, בגרסה הזאת צריך להגביל את זמן המשחק (ולא מספר קרבות/סיבובים). בגרסה הזאת התירוץ הקבוע של "אני לא יכול להפסיק באמצע הקרב" לא רלוונטית. ההמלצה היא להגביל ל – 30-90 דקות ביום.

פורטנייט זאת זכות לא חובה. אפשרו לילדים "לרכוש" מכם זמן משחק תמורת ביצוע מטלות או התנהגויות חיוביות בבית

הכירו את ההגדרות של פורטנייט. דאגה מרכזית של הורים היא היכולת של ילדים לדבר עם זרים בזמן המשחק. כדי למנוע זאת מומלץ לא לתת לילדים אוזניות. הם עדיין יוכלו לשחק אך בלי לדבר. אפשרות נוספת היא להקליק על ה – Privacy:Public ולשנות ל – Privacy:Friends או Privacy:Private. כך הילדים ישחקו עם ילדים שכבר הכירו (לא בהכרח פנים אל פנים). לבסוף, ניתן לכבות את אופציית הצ'ט הקולי. Settings àGear icon à Voice chat off

השתמשו באופציית בקרת הורים. יש צורך באינטרנט כדי לשחק פורטנייט. לכן כל אפשרות למנוע כניסה לאינטרנט תמנע את האפשרות לשחק. ניתן להשתמש באפליקציות לניהול זמן מסך בסמארטפונים או לנתק את הוויפיי אליו מתחברות הקונסולות.

הטור מבוסס על הבלוג של סיירה פילוסי מעמותת common sense media


bottom of page