top of page

מה הורים צריכים לדעת על טיק טוק

עודכן: 25 בינו׳ 2020

טיק טוק הינה אפליקציה סינית אשר רכשה את מיוזיק.לי לפני כשנה וחצי ושינתה קצת את כללי המשחק. מדובר ברשת חברתית ליצירה ושיתוף של סרטוני וידאו באורך עד 60 שניות ומתקרבת למספר ההורדות הגבוה ביותר מאז ווטסאפ. טיקטוק מדווחת על מיליארד משתמשים ברחבי העולם. מספר דומה לזה של אינסטגרם.

המשטרה הבריטית הכניסה אותה לרשימת 15 האפליקציות שהורים צריכים לדאוג מהן.

המשתמשים מעלים מגוון תכנים החל מריקודים וסנכרון שפתיים (ליפ-סינק) ועד תכנים מיניים ומגוון אתגרים ויראליים, אלימות, פגיעה עצמית, בריונות ועוד אשר זוכות למיליוני צפיות.

החלום של כל משתמש הוא להגיע לקטגוריית for you שם הסרטון נחשף לכלל המשתמשים ויש סיכוי לצבור תהילה (גיבורות תרבות כמו נועה קירל ואנה זק התפרסמו דרך מיוזיק.לי). על מנת להגיע ל - for you ולבלוט בין מאות אלפי הסרטונים נגררים לעיתים המשתמשים לתכנים יותר בוטים, יותר סנסציוניים ויותר מיניים.

המשתמשים יכולים לשלוח את הקליפים באופן פרטי או לשתפם בפומבי. קליפים אשר משותפים בפומבי פתוחים לצפייה, תגובה ושימוש של משתמשים אחרים. פיצ'ר נוסף מאפשר לשדר בלייב תוך יצירת אינטראקציית אונליין עם הקהל באמצעות צ'ט. מטבע מיוחד הניתן לרכישה באפליקציה מאפשר לתת "טיפ" דיגיטלי לכוכבי טיק טוק אהובים. משתמשים מתחת לגיל 13 יכולים להיכנס לאזור מופרד אשר רק מאפשר לצפות בקליפים לאחר שעברו סינון אך לא לשתף, להגיב או לחפש.


עם פיצ'רים מגניבים לחיפוש תכנים, שיתוף ויצירת מיקסים עם קליפים של משתמשים אחרים זאת יכולה להיות פלטפורמה טובה ליצירתיות. אולם, מכיוון שמדובר בעיקר במוזיקה פופולרית, מילות השירים כוללות, לעיתים קרובות, קללות ותכנים מיניים לא הולמים.


בקרת הורים בטיקטוק


להתאמת ההגדרות המתוארות להלן יש להיכנס ל- Privacy & Settings באפליקציה על ידי כניסה לפרופיל המשתמש ולחיצה על 3 הנקודות המופיעות למעלה מצד ימין:

1. ברירת המחדל של האפליקציה היא פרופיל ציבורי. הפכו אותו לפרטי כך שרק מי שהילד יאשר יוכל לראות אותו ולמצוא את הפרופיל שלו.

2. הגדירו מי יכול לשמור ולהגיב על סרטונים שהילד מעלה.

3. בדקו אחרי אילו חשבונות הילד עוקב ולמה הוא נחשף באמצעות כניסה לפרופיל שלו והקלקה על העוקבים following

4. תחת Digital Wellbeing אפשרו את האזור המצונזר המתאים לגילאים צעירים (restricted mode). שימו לב שהסינון הוא לא הרמטי.

5. הגבילו את זמן השימוש באפליקציה כך שאחרי כל שעתיים שימוש ביום יהיה צורך להזין סיסמה כדי להמשיך.


על מה לדבר עם הילדים:

  • כללי הפרטיות ברשתות חברתיות - איזה מידע משתפים ואיזה לא. האם מותר לשתף קליפים בפומבי או רק באופן פרטי למי שאני בוחר.

  • הגדירו ציפיות בנושא ניבולי פה, סגנונות ריקוד וסוג הלבוש.

  • בתחילת הדרך בקשו לראות כל קליפ לפני שהוא משותף עם אחרים. שוחחו על מה המסר שהקליפ מעביר והדגישו שוב את הציפיות שלכם.

bottom of page