top of page

סקירת אפליקציות לניהול ובקרה

עודכן: 4 במאי 2020

למרות כל השיחות וההסברים שנתנו לילדים, עדיין ניהול ובקרת זמן המסך והתכנים אליהם ילדים נחשפים, היא קשה יותר כאשר אתם לא נמצאים שם. מגוון אפליקציות יכולות לסייע לכם להפוך את חווית האינטרנט של ילדכם לבטוחה, מהנה ומועילה יותר. מומלץ מאוד להתקין את האפליקציות בשיתוף עם הילד ולא כאמצעי לריגול.


הטור שלפניכם יסקור מגוון פתרונות הקיימים היום בשוק אשר נבדקו ע"י אנשי המכון ושותפיו. אין כאן יומרה לסקור את כל הפתרונות הקיימים אלא להביא דוגמאות שונות על מנת לאפשר לכם לזהות מה הצרכים שלכם בנושא ואיזה מענה מתאים לכם.


אפליקציות מובנות בתוך המכשיר/דפדפן


חסימת אתרים - Google SafeSearch מאפשר סינון אתרים ותמונות לא מותאמות. יש צורך להגדיר את גוגל כמנוע החיפוש העיקרי שלכם ולפתוח חשבון משתמש. כמו כן, יש להגדיר את האפשרות מחדש עבור כל דפדפן או מכשיר בו אתם משתמשים.


סינון תכנים - כדי למנוע חשיפה לתכנים לא הולמים או משחקים לא מתאימים תוכלו להשתמש בבקרת ההורים המותקנת בכל מכשיר (ווינדו'ס, iOS, גוגל כרום, אמזון פייר). התחברו לפרופיל המשתמש שלכם במכשיר והגדירו את הגדרות הסינון המתאימות לכם. זהו פיתרון מתאים לילדים קטנים אשר רוב השימוש שלהם הוא במכשירים ביתיים.


אפליקציות חיצוניות לחסימת אתרים, סינון תכנים, הגבלת זמן, מעקב אחר פעולות הילד


לכלל המכשירים (אנדרואיד, iOS)


נטספרק (NetSpark) - תוכנת סינון תכנים,אתרים ואפליקציות לא הולמות וניהול זמן שימוש המתאימה למחשבי ווינדוס, ומכשירים של אנדרואיד ואפל. קיימים 3 רמות סינון.


עלויות:

7 ימים ראשונים חינם.

180 ש"ח לשנה לאפליקציית הסמארטפון. 35 ש"ח לחודש לשימוש במחשב.


בוסקו (Bosco) - קבלת התראות על: שינוי מיקום, הודעות פוגעניות, תמונות וסרטונים לא הולמים, שיחות אל ממספרים לא מזוהים, שינויים דרסטיים במספר העוקבים ברשתות החברתיות, מצב סוללה, הגעה ויציאה מבית הספר, ניטור מצב רוח


עלויות:

14 ימים ראשונים חינם ולאחר מכן ניתן להמשיך לעקוב אחר מיקום הטלפון, מצב הסוללה ושינויים ברשתות החברתיות ללא עלות.

150 ש"ח לשנה


קסטודיו (Qustodio) סינון תכנים לא הולמים, ניהול זמן מסך, חסימת אפליקציות, ניהול זמן שימוש ברשתות חברתיות, בקרה על הודעות כתובות ושיחות נכנסות ויוצאות, איתור מיקום ולחצן מצוקה.


עלויות:

עד 3 מכשירים - 40$ לשנה או 3.33$ לחודש

עד 5 מכשירים - 55$ לשנה או 4.6$ לחודש

עד 10 מכשירים - 97$ לשנה או 8$ לחודש

אפליקציית Screentime - הגבלת זמן עבור כל אפליקציה בנפרד, תגמול זמן מסך על ביצוע משימות (ש.ב., מטלות), כיבוי מסך בזמנים קבועים (שינה, ש.ב.), כיבוי מיידי (כאשר קוראים לילדים לארוחת ערב ואף אחד לא מגיע), אישור אפליקציות חדשות אשר הילד מתקין, סטטיסטיקות שימוש בטלפון לפי אפליקציה, היסטוריית גלישה.


עלויות:

חבילת בסיס בחינם המאפשרת הגבלת שימוש, דו"חות יומיים, היסטוריית חיפוש ובקרה על טלפון אחד

חבילה מלאה (5$) - כלל הפונקציות שתוארו + 5 טלפונים


קיפרס (keepers) - מתריאה על מצב סוללה ומצב חיבור לרשת, מיקום, חסימת אתרים פוגעניים והגבלת זמן מסך.


למכשירי אנדרואיד בלבד


סנטרי (Sentry)- קבלת התראות על: תמונות או טקסטים חשודים, מיקום הטלפון, מצב סוללה, סטטוס הצלצול במכשיר (רגיל/רטט/שקט) ואפשרות לשנותו מרחוק, בקרה על שיחות נכנסות ויוצאות, היסטוריית גלישה.


עלויות:

חינם


גוגל Google's Family Link - בקרת פעילות, חסימת אפליקציות, ניהול זמן המסך, נעילת המכשיר, מיקום הטלפון. הכלים משתנים בהתאם למכשירים השונים.


עלויות:

חינם


למרות כל ההגדרות והבקרות, ילדים יכולים לעקוף אותן דיי בקלות ולרוב ימצאו את המידע באינטרנט. עם זאת, זיכרו שהמכשיר הוא שלכם וניתן לילד בהשאלה. אם הוא לא יעשה בו שימוש בהתאם לתנאים שהגדרתם, הרי שתאלצו לנתקו או לקחת אותו בחזרה אליכם.


שתהיה גלישה בטוחה ומאוזנת.





bottom of page