top of page

מה הורים צריכים לדעת על סנאפצ'ט



תשכחו מפייסבוק ומוואטסאפ, הרשת החברתית הפופלרית בקרב הילדים היא סנאפצ'ט (63% מקרב הילדים בגילאי 12-18). בעזרת האפליקציה יכולים המשתמשים לשלוח תמונות וסרטונים לחברים שלהם. הודעות אלה נעלמות לאחר הצפייה בהן ולכן, לתפיסת הילדים, האפליקציה נותנת תחושת ביטחון גדולה יותר.

איך ולמה משתמשים המתבגרים בסנאפצ'ט:

בני הנוער רואים בסנאפצ'ט אפשרות קלה לקיים שיחות פרטיות עם חברים. בדיחות פנימיות, תמונות משעשעות וסרטונים מביכים שכיחים בסנאפצ'ט ומאחר ואינם נתפסים כשייכים לפייסבוק או לאינסטרגם. סנאפצ'ט גם מפחיתה את הלחץ לקבלת משוב בצורה של "לייק" ותגובות. כאשר שולחים תמונה או וידאו, הילד לא צריך להיות מודאג מספירת ה"לייקים" אשר תעיד על מידת הפופולריות שלו.

ישנם ילדים אשר מניחים שמכיוון שהתמונות נעלמות בתוך שניות האפליקציה לא יכולה לגרום נזק. אולם, התמונות יכולות להישמר ע"י צילום המסך. האפליקציה מיידעת את השולח אם המסך צולם אך לא מעט ילדים מצאו דרך לעקוף את המגבלה הזאת ע"י צילום המסך באמצעות טלפון אחר או מצלמה. כמו כן, משתמש עם יכולות טכנולוגיות, ימצא את הדרך לאתר במכשיר גם תמונות אשר לכאורה נמחקו.

בנוסף ע"פ הסכם השימוש, כאשר שולחים למישהו "סנאפ" באמצעות הסנאפצ'ט נותנים לאפליקציה רשות לעשות שימוש בתמונה שנשלחה.

לצד שימוש "תמים" לשליחת סרטונים ותמונות מצחיקות, לא מעט מהתכנים המועברים באמצעות הסנאפצ'ט זהים לתכנים המועברים בווטסאפ וכוללים תמונות עירום, סרטוני פורנו ותמונות של ילדים שיכורים ומעשנים.

אז מה עושים?

מדברים! לא צריך להטיף, להיכנס לפניקה ולצפות לגרוע מכל. פשוט שאלו את ילדכם אם הם משתמשים באפליקציה ומה הם עושים איתה ושוחחו עימם על הסיכונים.


bottom of page