top of page

הסודות של פורטנייט - איך לנהל על זה שיחה עם הילדים



משחקים עם סלבס

מפורסמים רבים משחקים פורטנייט.

מה העניין? לצפות בסלבס משחקים פורטנייט במשך שעות כל יום עשוי להפוך את ניהול זמן המסך לקשה יותר. זה גם מזכיר להם שיש מיליונים שמשחקים פורטנייט – ורובם זרים.

מה לאמר? שאלו את הילד אם הוא מכיר סלבס שמשחקים. דונו כיצד סלבס מאזנים בין התחביבים שלהם לבין המשחק.

ילדים יעשו כמעט הכל עבור אביזרים ייחודיים במשחק

תחפושות ודמויות רבות זמינות במשחק לפרק זמן מוגבל. שחקנים שלהם פריטים אקסקלוסיביים זוכים לעיתים קרובות להאדרה והערצה.

מה העניין? רוב האביזרים לא באמת משפיעים על תוצאות המשחק. תחפושת ייחודית (skin) היא דרך לבדל את עצמך במשחק. האביזרים האלה עולים כסף (אמיתי) אשר נקרא בפורטנייט V-Bucks ולא פעם הורים לא שמים לב איך חשבון ההוצאות הולך וגדל בכרטיס האשראי.

מה לאמר? שאלו את הילד עם איזה skin הוא אוהב לשחק ואיזה skin הכי נדיר הוא ראו. דונו מדוע לאנשים יש הערכה גבוהה לשחקנים אשר שיחקו במשחק מאז תחילתו. האם יש יתרון בוותק במשחק? האם להיות ראשון הופך אותך להכי טוב?

הריקודים הפופולריים מבוססים על אנשים אמיתיים

אם תשאירו ילד לעמוד מספיק זמן הוא יתחיל לעשות את ה – floss. שחקנים יכולים לקנות או לקבל גישה למאות סוגים של ריקודים (הנקראים "emote"). מקורם של ריקודים רבים הוא מסרטים או סדרות טלויזיה.

מה העניין? הריקודים הם אחד הדברים המושכים ביותר במשחק ואחד הפחות מזיקים, אולם הם עלולים לחשוף ילדים לתכני מדיה אשר הם אינם בשלים לצפות בהם עדיין.

מה לאמר? שאלו אותם איזה ריקודים הם מזהים ומה מקורם. ואם אתם אמיצים, בקשו מהם ללמד אתכם את ה – floss.

ילדים מתאמנים עם מאמני פורטנייט

מכיוון שהצלחה בפורטנייט הפכה גם להיות חלק ממעמד חברתי, גיימרים מציעים שירותי אימון אונליין.

מה לאמר? דונו האם המשחק דומה לספורט כמו כדורגל או כדורסל או ליכולות הנדרשות בנגינה על פסנתר. מה היתרון לכך שיש לך מאמן? שאלו אם ילדכם עזר פעם לילד אחר להשתפר בפורטנייט או נעזר בחבר.

ניתן לשלם למישהו שינצח עבורך משחקים

ההתרברבות בין שחקנים היא על כמות הנצחונות. לשחקן מתקדם יכולות להיות מספר נצחונות ביום. על מנת לשפר את ההישגים, יש שחקנים אשר פונים לפורומים בהם ניתן לשלם לשחקנים אחרים שינצחו עבורך משחקים.

מה העניין? זאת רמאות ופתח למניפולציות ופריצות לחשבונות מחשב. הדרך היחידה בה מישהו אחר יכול לשחק עבורך היא ע"י כך שניתנת לו הסיסמה ושם המשתמש, אשר עלולים להביאלגניבת זהות. אין גם דרך לוודא שאכן ינצחו עבורך את המשחק.

מה לאמר? דונו בחשיבות של שמירה על פרטים אישיים וסיסמאות. דברו עם הילדים על רמאות ואתיקה של ספורט. שאלו את הילדים אם הם חושבים שרכישה של נצחונות שווה את זה.

אנשים מוכרים וקונים את החשבונות שלהם

ישנם שחקנים אשר מוכרים את כלל החשבון שלהם ע"י פרסום באיביי ובפורומים אחרים. ככל שהחשבון מתקדם יותר ובעל פריטים נדירים יותר כך שוויו עולה ועשוי להגיע למאות ולאלפי שקלים.

אז מה? הדבר נוגד את כללי השימוש ומאפשר למשחק לחסום אותך אם נתפסת. זאת גם דרך להיות קורבן לעוקץ. אין ערובה לכך שהמוכרים דוברי אמת או שהם בכלל בעלי החשבון.

מה לאמר? שאלו את הילדים אם שקלו לקנות או למכור את החשבון. דונו בסכנות וביתרונות של זה ובכללי על בטיחות לתקשורת ברשת. דונו בחשיבות של לכבד את כללי השימוש (שאלו אותם האם בכלל קראו אותם).

לכתיבת הטוב נעזרתי במידע של עמותת common sense media


bottom of page